Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

6 Kasım 2013 Çarşamba

Ayın Aktivite Konusu: SONBAHAR

Hastalıkla geçen bir hafta... Ataberk'in hastalığı, üzerine benimki, derken perişan olduk.Sağolsun anane koştu geldi hemen memleketten :)Çorbalar, sıcak sütler, ıhlamurlar derken tam anlamıyla geçmeyen bir boğaz acısı olsa da bugün artık bu yazıyı yazmalıyım dedim.Başlıktan anlaşılacağı üzere artık aktivite konularını aya yayma kararı aldım.Sebep olarak, bu sene yoğun bir ders programım olması ve Ataberk'in arabalarıyla, puzzlelarla ve boyamalarla daha çok vakit geçirmek istemesi olduğunu belirtmek isterim :)
Sonbaharla ilgili yapmak istediğim ilk aktivite daha önce hiç yapmadığım ama hep yapmayı istediğim duyusal havuz (sensory tub) oldu.Duyusal havuz ,çocukların duyusal gelişimlerine yardımcı olacak çok güzel bir altivite.Her konuda duyusal havuz hazırlamak mümkün internette de arattırdığınızda oldukça örnek görebilirsiniz.Nasıl hazırlanır bu duyusal havuz derseniz.Uygun gördüğünüz büyüklükte ve içine koyduklarınızı düzenli tutacak bir kabın içerisine (ben plastik dikdörtgen bir kap kullandım) konuyla ilgili çeşitli nesneler yerleştirin.
Şimdi gelelim benim hazırladığım duyusal havuza ve ayrıntılarına.
Konu sonbahar olduğu için duyusal havuzda sonbahar renklerinin hakim olmasını istedim.Zemini mısırla döşedim.Daha sonra yaptığımız yürüyüşlerde ve gezdiğimiz yerlerden Ataberk ile topladığımız ağaç yapraklarını ve kabuklarını,çeşitli tohumları,çam pürçüğünü,kozalakları,böğürtlen dalını,mevsim meyveleri ceviz ve fındığı çok karışık olmayacak şekilde yerleştirdim.Daha önceden Ataberk'e aldığım ve bahçeyi keşfettiğimiz büyüteci de yanıma alarak Ataberk'in karşısına çıkarttım :) Ataberk bayıldı.Zaten yolda yürürken sürekli birşeyler toplayan Ataberk ganimet bulmuşcasına mutlu oldu.Ufak bir sehpanın üzerine koydum, kutuyu ve büyüteci.İsterse büyüteçle de bakabileceğini söyledim.Önce hepsini tek tek eline aldı baktı yerlerine koydu.Sonra böğürtlenin,çam pürçüğünün ve kozalağın isimlerini sordu.Büyüteçle inceleme yaptı kendince.Eli bir ara kabuklu tohuma gitti eline alınca içindeki tohumlardan ses geldi hoşuna gitti kulağına götürüp salladı.Sonra sırayla ağaç kabuklarını ve kozalağı salladı bunların sesi yok dedi.Kabuğun içinde tohum olduğunu söyledim görmek istedi kabuğu parçaladı.Tohumu toprağa ekip suladığımızda yeni bir ağaç çıkacağını anlattım hoşuna gitti.Geçen seneki pamuktaki fasulyemizin nasıl büyüyüp yeşillendiğini hatırlattım.En son olarak kutudakileri boşaltıp içindeki mısırlarla oynayıp oynayamıyacağını sordu ben de izin verdim.Yere bir örtü serdik mısırları kutuda zıplattı ona göre patlatmış,dağıttı topladı epey oynadı.Güzel bir akşam aktivitesi oldu.Aktivitemizden birkaç fotoğraf :)




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...