Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

4 Mart 2013 Pazartesi

Haftanın Aktivite Konusu: DOKUN HİSSET

Ataberk'in elini doğduğundan beri her türlü kumaşa temas ettirmeye çalıştım.Her defasında "ne kadar kadar yumuşak" "ne kadar kaygan bir kumaş" gibi sözlerde söylerim.Ama hala yumuşak, sert, pürüzlü ve kaygan gibi kavramların oturmadığını düşünüyorum.Taşıtlar konusunda yaptığımız deneyde de pürüzlü yüzeyde arabamız yavaş gitti ,kaygan yüzeyde arabamız hızlı gitti desem de tam olarak Ataberk anlamadı.Yaptığımız deneye buradan bakabilirsiniz.
Bu hafta dokunup hissederek geçecek zamanımız.
İlk aktivitemiz her hafta olduğu gibi kelime çalışmasıyla başladı.Bu kelime çalışmaları Ataberk'in kelime haznesini gerçekten arttırdı.Pek çok hayvan,taşıt ve eşya adı öğrendi.Bu hafta Ataberk için dört kelime seçtim.SERT, YUMUŞAK, PÜRÜZLÜ,KAYGAN.
Bunlar için kart hazırlamadım.Evimizde olan "abc" yayınlarının Dokun Hisset Öğren resimli kartlarının "çiftlik" serisini kullandım.Bu kartları geçen sene "kipitap" internet sitesinden almıştım.Geçen seneden beri Ataberk çok severek inceledi.Bu kartların sayılarla, renklerle ve ilk sözcüklerle ilgili olanları da var.Biz sadece çiftlik serisini almıştık.Kartlarda çiftlikte bulunan hayvanlar ve bazı araç gereçler resimleri var.Bu resimlerin bazı bölümlerine çocukların dokunarak hissedebilecekleri tüyle,yünler,kumaşlar koymuşlar.Örneğin koyunun gövdesinin bir bölümünde gerçek bir parça yüne dokunuyorsunuz, tavuk resminin bacaklarını pütürlü bir kağıttan yapmışlar dokununca pürüzü hissedebiliyorsunuz,ördeğin boyun kısmı kaygan bir kumaştan yapılmış.

 
Ataberk'le kartların önce resimlerine baktık sonra yumuşak olanların tüylerini sevdik.Ataberk tavşanı elinden bırakmadı dönüp dönüp sevdik tavşanı :) Tavuğun bacakları ile balkabağının pürüzü Ataberk'in hoşuna gitti sürekli tırnağını sürtüp ses çıkarttı.Bir ara balkabağının pürüzlü kısmını karttan çıkartmak istedi, Allahtan dayanıklı kartlar başarılı olamadı biraz da anne müdahalesiyle tabi :) Saman hoşuna gitti  samanı keten tarzı ipliklerden yapmışlar tekrar tekrar onlara baktı.Sonuç itibari ile çok eğlendik hayvanların seslerini çıkardık,renklerini söyledik,tüylerini sevdik ama tam olarak yine kavramlarımızı öğrenemedik.Bu hafta yapacağımız çalışmalar ile az da olsa kavramlar oturur diye düşünüyorum.
 
 
 
 
 
 


2 yorum:

  1. Kartlar çok güzelmiş Ceyda tam uygun olmuş bu haftaya:) ne güzel incelemiş Ataberk de maşallah, yeni çalışmalarınızı bekliyorum heyecanla konu çok güzel önümüzde ki ay bizde bunu alalım müsadenle:)

    YanıtlaSil
  2. Evet kartları iyi ki almışım.Geçen sene çok anlamıyordu resimlerine bakıyordu sadece bu sene daha çok dokunmaya çalışıyor.Ben de sizin bu konudaki çalışmalarınızı bekliyorum kimbilir ne çalışmalar çıkartırsınız :)Tekrar tekrar bu konulara dönmeyi düşünüyorum çünkü :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...