Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

10 Mart 2013 Pazar

Zımpara Rakamlar

Dokun hisset haftasını fırsat bilerek zımpara rakamları yaptım.Zımpara rakamlar nedir önce onu anlatayım.Montessori yönteminde matematik öğretiminde kullanılan bir materyal zımpara rakamlar.Emel Çakıroğlu Wilbrandt'ın Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitimi Sanatı kitabında zımpara rakamlar için uygun yaş 4 olarak belirtilmiş.Zımpara rakamları Ataberk 4 yaşına geldiğinde tekrar aslına uygun olarak yaparım diye düşündüm.Aslına uygun ne demek diyebilirsiniz.Rakamları zımpara kağıdından yaptım ama zemini yeşil yapmamıştım zeminin yeşil olması gerekiyormuş çünkü yeşil renk birler basamağını ifade ediyormuş.Gerçi ben beyaz kullandım onlar basamağı için yeşil kullanabilirim.:) Yeşil zemin üzerindeki rakamlar 0-9 arası olmalıymış ben 1-10 arası yaptım :) Kitapta dokunma duyusunun hassas olduğu bir dönemde çocuğa 9'a kadar sayıların işaretlerinin yazılışları ve daha sonra adlarının öğretilebileceği yazıyor.0'ın ilk çalışmada öğretilmemesi gerektiği de belirtilmiş.
Zımpara rakamları nasıl yaptığıma gelince.Malzeme kolay zımpara kağıdı,mukavva,beyaz kağıt,yapıştırıcı ve maket bıçağı.Zımpara kağıdını nalburlarda bulmak mümkün.Benim aldığım nalburda büyük kareler halinde satılıyordu zımpara kağıdı.Ben artık sayıları ne büyüklükte yapacağımı hayal ettiysem 10 tane aldım.3-4 tane almanız yeterli.Tanesi 1 TL ye satılıyor bu arada.Rakamların şablonunu ETKA'CA dan aldım.
Ataberk çoğu rakamı tanıyor artık 1,3,5,8 ve 10 tanıdığı ve görünce söyleyebildiği rakamlar.Bir de zımpara rakamalarla uğraşırken eşleme yapmak istedi alışmış çocuk sürekli eşleme yapıyoruz. 3 ve 8'i ve 6 ile 9'u eşledi sanırım yazılışlarını benzetti.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...