Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

17 Şubat 2013 Pazar

İlk Deney

Ataberk'in bilime merakı olmasını çok istiyorum.8. sınıflarda asit baz konusuna gelince neden Ataberk'e de bu konuda birşeyler göstermeyeyim dedim ve kolları sıvadım.Konu olarak Ataberk'in seviyesinin üzerinde ama gözlem yapmayı öğrenmeye başlamada sorun yok.:)
Öncelikle bir akşam önce sirke ve suyu karıştırarak kalpli buzluğumuzla(sevgililer günü ya temamız :)) dondurucuya koydum.Sonra bugün bir kase suyun içine kabartma tozu ve ya karbonat hangisi varsa koyabilirsiniz.Ben karbonat koydum ve iyice çözünmesini sağladım.Ve Ataberk'e getirdim.Önce Ataberk'e buz kalpleri sirkeden yaptığımı söyledim sirkenin nasıl birşey olduğunu dün akşam göstermiştim..Suyun içine karbonatı beraber attık ve karıştırdık.Buzları suya atmak Ataberk'in hoşuna gitti daha sonra sirke asit, karbonat bazik özellikte olduğu için gaz çıkışını gözlemledik.Oluşan kabarcıklara ve çıkan sese dikkat etmesini söyledim  Ataberk'in hoşuna gitti bu gözlem.Buzlar eriyince "buz nede?" diye sordu.Eridiğini, buzun soğuk suyun sıcak olduğunu anlattım bilmiyorum ne kadar anladı :) Tekrar buz yapabileceğimizi bunu için buz kalıbına su doldurmamız gerektiğini anlattım hemen yapmak istedi Ataberk.Buz kalıbına su doldurdu dondurucuya koyduk çok aceleci davranıp hemen olmuş mu diye bakmak istedi.Keyifli  ve öğretici bir pazar günü etkinliği oldu sonuçta.
Buz kalpler
Ataberk keyifle buzları suya atıyor.
Gaz çıkışı gözlemi
 
 

4 yorum:

  1. cok guzel gorunuyor. ben de buzlu sulu deney ve aktıvıtelerı bahara saklıyorum. cocuklar suyu zaten cok sevıyorlar

    YanıtlaSil
  2. Evet Ataberk'te her gün su oynamak istiyor.Banyodan zaten ağlayarak zorla çıkıyor.Yaz gelse de atsak bu bıdıkları suya :)

    YanıtlaSil
  3. bu deney tam bizlik olmuş, deneyleri babasıyla yapıyor Etka hem birlikte vakit geçirmiş oluyorlar hem de babası içinde ki fizik aşkını yaşıyor bir nebze :)paylaşımlarının devamını bekliyorum canım heyecanla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay bir deney hem de çok eğlendi Ataberk.Etka'nın deney fotoğraflarını bekliyorum ben de :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...